floarea soareluistemă naţională a Moldoveifloarea soarelui


Centrul de Apel

Politica economică externă Products of Moldova Airmoldova
Mass Media din Moldova

Buletine de Identitate

PERFECTAREA BULETINELOR DE IDENTITATE

Buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova se eliberează cetăţenilor de la momentul naşterii pentru întrebuinţare pe teritoriul republicii sau peste hotarele ei, în conformitate cu acordurile internaţionale.

Cetăţenii Republicii Moldova aflaţi temporar în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, precum şi cetăţenii aflaţi în Irlanda pot perfecta buletine de identitate prin intermediul Ambasadei Republicii Moldova la Londra în următoarele situaţii:

  • eliberarea primară a buletinului de identitate;
  • schimbarea datelor personale;
  • expirarea termenului de valabilitate;
  • pierderea, furtul sau deteriorarea buletinului de identitate;
  • dobândirea cetăţeniei Republicii Moldova;

Depunerea cererii

Cererea se depune personal la sediul Ambasadei, în scris, în fața funcționarului consular al misiunii diplomatice/oficiului consular.

În cazul minorilor, şi persoanelor plasate sub tutelă sau curatelă, în calitate de solicitant pentru eliberarea buletinului de identitate acţionează reprezentantul legal al acestuia, cu condiţia prezenţei obligatorii a persoanei reprezentate.

Documente necesare:

Pentru eliberarea buletinului de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova, solicitantul prezintă următoarele documente, după caz:

  • buletinul de identitate aflat în posesie ce urmează a fi schimbat;
  • paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova;

    Notă! Persoanele care deţin şi cetăţenia altui stat şi care nu au fost documentate anterior cu acte de identitate moldoveneşti vor prezenta paşaportul national eliberat de autorităţile străine.
    În cazul documentării minorilor, persoanelor asupra cărora a fost instituită tutela sau curatela, vor fi prezentate actele de identitate ale reprezentanţilor legali.
  • la prima documentare cu buletin de identitate se prezintă certificatul medical ce atestă grupa sangvină;
  • fotografii: fotografie 3,5x4,5cm – 2 buc.; fotografie 10x15 cm – 2 buc.
  • actul de identitate al reprezentantului legal;
  • certificatele de stare civilă:
    • certificatul de naştere;
    • certificatul de căsătorie (după caz);
    • certificatul de divorţ (după caz) sau extrasul de pe actul de căsătorie;
    • certificatul de schimbare a numelui şi/sau a prenumelui (după caz);
    • certificatele de naştere ale minorilor;
    • certificatul de deces al soţului/soţiei (după caz);
  • dovada înregistrării la domiciliu-reşedinţă:
    • buletinul de identitate se eliberează persoanelor, care anterior nu au deţinut act de identitate de uz intern cu înregistrarea concomitentă la domiciliu/reşedinţă. Minorii se înregistrează la adresa unuia din reprezentanţii legali şi drept dovadă serveşte actul de identitate de uz intern al acestuia aflat în posesie cu menţiunea privind domiciliul/reşedinţa sau se utilizează informaţia din baza de date a Registrului de stat al populaţiei. Data înregistrării la domiciliu/reşedinţă trebuie să fie identică cu data întocmirii cererii-chestionar CA;
    • persoanelor, care solicită buletin de identitate şi la momentul depunerii cererii nu au posibilitate de a fi înregistrate la domiciliu/reşedinţă, buletinul de identitate poate fi eliberat fără înregistrare la domiciliu/reşedinţă;
  • declaraţia de pierdere sau furt a actului de identitate de uz intern;
  • declaraţia autentificată a reprezentanţilor legali (părinţilor) în cazul primei documentări a copiilor, pentru stabilirea identităţii solicitantului buletinului de identitate;
  • în cazul declarării pierderii/furtului/deteriorării buletinului de identitate cetăţeanul depune o declaraţie în acest sens cu specificarea circumstanţelor în care a fost pierdut/furat/deteriorat buletinul de identitate;
  • dovada achitării taxei stabilite pentru eliberarea buletinului de identitate.

NOTĂ! Toate actele de stare civilă (certificatul de naştere, căsătorie, divorţ etc.) eliberate de organele competente ale Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, precumşi cele ale Irlandei, după 17 august 2001, urmează a fi legalizate prin „apostilare” de către Ministerul Afacerilor Externe al Marii Britanii sau Irlandei (adresa şi contactele oficiului de legalizări le găsiţi în anexă). Originalele acestor documente urmează a fi traduse în limba română.

Taxa consulara urmează a fi achitată prin transfer bancar.

Pentru plăți efectuate din Marea Britanie vor fi utilizate următoarele rechizite bancare:

Account Name: Embassy of the Republic of Moldova
Sort Code: 30-65-41
Account number: 35145860
Reference: numele prenumele pentru cine se achita taxa

Pentru plăți efectuate din Irlanda vor fi utilizate următoarele rechizite bancare:

Account name: Embassy of the Republic of Moldova
SWIFT: LOYDGB2L
BIC: LOYDGB21682
IBAN: GB63LOYD30654135145860

ATENŢIE! Ambasada nu acceptă plata în numerar (cash)

Tipul acțiunii Perioada de perfectare a acţiunii de către ÎS CRIS Registru Taxa consulară şi plata aferentă,în GBP Plata pentru perfectarea actului prin intermediul ÎS "CRIS "Registru"",RM, în GBP Total costul serviciului consular,în GBP
Perfectarea setului de documente pentru obţinerea buletinului de identitate (BI) şi perfectarea acestuia 30 zile

45
5,5 50,5
15 zile 9 54
5 zile 17 62
Perfectarea setului de documente şi eliberarea buletinului de identitate provizoriu (BP) pentru ceţeanul RM, aflat provizoriu în străinătate:

a) fără fotografierea persoanei;
b) cu fotografierea persoanei sau scanarea fotografiei acesteia





24





45







2

3







47

48
Perfectarea setului de documente pentru eliberarea fişei de însoţire la buletinul de identitate al cetăţeanului RM (RA de generaţia I sau II) în locul celei pierdute, furate, deteriorate sau la solicitarea titularului pentru cetăţeanul RM, aflat provizoriu în străinătate
30 zile





45

1

46

15 zile

2

47

5 zile

3

48